Az ötvenedik születésnapját ünneplő Mini bemutatta első kupé tanulmányát, amely gyakorlatilag egy John Cooper Works-modell lesz új tetővel és mindössze két üléssel. Egy igazi zseb-Porsche.
A sportos megjelenésű Coupe-tanulmány megjelenése biztosan megosztja a márka rajongóit, hiszen a szokásostól eltérően lapos szögben helyezkedik el a szélvédő, és hátul sem a megszokott minis kialakítással találkozunk. Az új tetőhöz Gert Hildebrand tervező szerezte az inspirációt akkor, amikor fiát hátrafordított baseballsapkával látta.
Ennél sokkal fontosabb információ, hogy a 13,6 centivel laposabb, alumíniumból készült tetőnek hála a kocsi súlypontja lejjebb került, így még jobban vezethető autóvá vált az eddig is sportos Mini. Természetesen a tető mellett módosítottak a lökhárítókon, a hűtőrácson és a fényszórókon, hiszen ezeket szinte kötelező átrajzolni egy új tanulmány készítésénél.
Belül a Coupe-ban nem található második üléssor, így csomagtere 160 literesről 250 literesre nőtt. A tervezők a tanulmány utasterét bőrkárpitozással és számos szénszálas díszítő elemmel látták el, hogy még vonzóbb legyen a szeptemberi Frankfurti Autószalon közönségének, akik először láthatják majd élőben a kocsit. Hogy egyértelmű legyen, egy vérbeli sport-Minit látunk, a fordulatszámmérő mellé két Chrronoswiss órát építettek be, amelyek közül az egyik egy hagyományos óra, míg a másik egy stopperóra, amellyel a versenypályán megtett köröket mérheti a vezető.
A motorháztető alatt a John Cooper Works-változat 211 lóerős 1,6 literes, turbófeltöltős motorja található, amelynek csúcsnyomatéka túltöltéssel, rövid ideig akár 280 Nm is lehet. Ahogy a csapotthátú Minik, a Coupe is elsőkerék-meghajtású, ám a könnyű alumínium tetejének és a hátsó üléssor hiányának köszönhetően azoknál 100 kilogrammal könnyebb, így valamivel gyorsabb lehet.
A Frankfurti Autószalonon a Mini állítólag a Coupe roadster-változatát is bemutatja, és ha jó visszhangja lesz a két új modellnek, akár mindkettő két éven belül sorozatgyártásba is kerülhet.
Forrás: origo.hu
Képek: