Az elegáns, luxuskivitelű, merész stílusú REVOLTe tanulmányautóval a Citroën ismét azt bizonyítja, hogy nem fél az eredeti megoldásoktól és bátran nyit új utat a stílus és a technológia terén…
A REVOLTe, kompakt városi autó ügyesen megbirkózik a sűrű városi forgalom akadályaival, miközben gyökeresen megváltoztatja a kisautókról alkotott hagyományos képet. A merész és elegáns megjelenésű autó a cseppnyi pimaszsággal fűszerezett luxuskivitel, a ragyogó technológia és a frissességet árasztó dinamizmus irányvonalát követi.
A szivárvány élénk, fényes színeiben tündöklő, selymes-, bársonyos tapintású kárpitozással és kifinomult anyagok felhasználásával készült REVOLTe, pimasz eleganciát sugallva, ékszerdobozként kápráztatja el utasait!
A fiatalos és kirobbanó REVOLTe tanulmányautónál alkalmazott újratölthető hibrid meghajtási rendszer már a jövőbe mutat. Az elektromos üzemmódnak jelentős szerepet szánó technológia, amely kiváló környezetbarát szolgáltatásokat kínál, egyúttal megfelelő fürgeséget is biztosít a tanulmányautónak.
Az olyan fogalmak, mint az unalmasság, a konformizmus és a lagymatagság hiányoznak a REVOLTe szótárából. Az autó különleges egyéniségével és szolgáltatásaival üde színfolt a városi forgatagban, ahogy színt visz a luxus világába is.
Tágabb értelemben a REVOLTe egyfajta reflekciója, ill. leképezése saját korának. A növekvő urbanizáció, a közlekedési eszközöket érintő mélyreható változások, valamint a mobilitást segítő megoldások számának gyarapodása is jelzi, hogy a kisautók területén is elérkezett a jelentős fejlesztések ideje. A társadalomban végbemenő változásokat és a különféle életmódokat tükröző kisautó státusza egyre inkább felértékelődik. Ennek megfelelően egyre szélesebbé válik az alkalmazási területe: gazdaságos autó, második autó, vagy divatos tartozék. A kisautó képes felhívni magára a figyelmet és merészen néz szembe a kihívásokkal. Az autózás fejlődése szempontjából rendkívül termékeny alapot teremt.
A Citroën már régóta meghódította a kisautók világát, kialakítva a maga egyedi kifejezésmódját. A márka háza táján zajló legújabb események ismét a szegmens autóit állítják a figyelem középpontjába, mégpedig az új C3 és a DS3 modellek piaci bevezetésével.
Energikus vonalaival, amelyeket a kis méretek tovább fokoznak, a REVOLTe egy hagyományos városi kisautó szerepével is beérhetné. A REVOLTe azonban, nevéhez hűen nem elégszik meg ennyivel. A tanulmányautó teljesen mai, felsőkategóriás megközelítésbe helyezi a gépkocsit, amely azonban képes felrúgni az általunk elképzelt luxus minden szabályát, hiszen stílusjegyei igen messze állnak az autózás világáról általában alkotott képünktől.
A REVOLTe jóval több, mint egy kisméretű funkcionális gépkocsi: a fiatalosság és a kirobbanó erő jellemzi. Méreteivel (3, 68 m. hosszú, 1,73 m. széles és 1,35 m magas) és a hagyományos luxuskivitel által diktált zord és szigorú szabályokra fittyet hányó, élénk lila színben tündöklő karosszériájával szintén kitűnik a többi modell közül.
Az alacsony építésénél fogva szinte az útra tapadó REVOLTe olyan benyomást kelt, mintha le akarná rázni magáról a városi közlekedés minden kötöttségét. Karosszériájának arányai tovább fokozzák ezt a hatást.
Akár a markáns kerékdobokat, akár az íves vonalú motorháztetőt, vagy az oldalfalaknak a tető lekerekített vonalvezetését követő kialakítását vesszük szemügyre, egy ugrásra kész, erőtől duzzadó felépítés körvonalai rajzolódnak ki.
Az ellentétes irányban nyíló ajtók megkönnyítik az autóba való beszállást és egy sminkkészlethez hasonlóan tárják elénk a sokszínű belső teret. Az élénk színek és a felsőkategóriás kialakítás társítására irányuló szokatlan kezdeményezés a Citroën kreativitásának pimasz jellegét erősíti. A Citroën a REVOLTe modellel – ahogy korábban a Hypnos tanulmányautónál már megfigyelhettük –, a luxuskivitel hagyományos stílusjegyeit fejleszti tovább.
A tanulmányautó utasterének legfontosabb elemei közé tartozó szövött mintázatú fekete bőrkárpitozás, a kárminvörös színű, vastag bársonyhuzat és a csillogó alumíniumborítás jól mutatja a fejlődés ezen irányát. Vége tehát a hagyományos anyagok, mint például a fa, vagy a visszafogott színek alkalmazásának.
A REVOLTe utasterének kialakítása kifejezetten merész, de luxuskivitelű is egyben.
A REVOLTe tervezőinek merészségét tükrözi, hogy ún. Lounge stílusú, nagy teret kínáló, háromüléses utastér kialakítása mellett döntöttek, mely stílus inkább a belső építészethez áll közelebb.
Az utasok kényelmét szolgáló kétszemélyes üléspad a mai kor igényeit követi. Letisztult vonalvezetése a REVOLTe hátsó utasterének és az elöl ülő utas helyének kialakításán szintén megfigyelhető. A rendkívül kényelmes, luxuskivitelű ülésen a hátul ülő egyik utas a lábait kinyújtva élvezheti az utazást.
Ezen az ülésen egy gyerekülés is elhelyezhető a menetiránynak háttal.
A REVOLTe ennél a gépkocsi típusnál eddig még sohasem alkalmazott felépítéssel és különleges, egyedi térkialakítással rendelkezik.
A REVOLTe innovatív megközelítése tökéletes összhangban áll a tanulmányautó luxuskivitelével. Mivel a két dolog szorosan összefügg egymással, nehéz megállapítani, hogy a luxuskivitel inspirálta-e a gépkocsi technológiai tartalmát, vagy a technológia biztosította a luxuskivitel hátterét. A REVOLTe első pillantásra lenyűgözi az embert és ami biztosan megállapítható: az utasterében az intelligens technológia és a luxuskivitel remekül ötvöződik, amit az alábbi tényezők is igazolnak:
- a REVOLTe műszerfalán elhelyezett érintőképernyő kristály keretbe van foglalva. Az igazi mesterműként kidolgozott élénk piros kristályok szinte kivetítik az érintőképernyőt az utastérbe, ami lenyűgözően eredeti. A kristályok azonban nem csak ezt a funkciót látják el, hanem az autó belső levegő keringetésében is szerepet játszanak.
- a REVOLTe elegáns és mutatós hátsó üléspadját nem csupán a stílus ragyogó bemutatására szánták, hanem a tanulmányautó akkumulátorai is itt kaptak helyet. A berendezés ötletes elrejtése az egész utastér esztétikus megjelenését emeli.
- kívül, a tanulmányautó tetején fotocellák helyezkednek el, amelyek a REVOLTe utasterében található kényelmi berendezések áramellátását biztosítják, beleértve az álló helyzetben történő működtetésüket is, anélkül hogy az akkumulátorok energiáját kellene felhasználni.
- a REVOLTe orr-részén a domború lámpabura hívja fel magára a figyelmet, amely kihangsúlyozza az impozáns méretű hűtőrácsot. A lámpabura hátulról megvilágított áttetsző hátlappal rendelkezik, páratlan megvilágításba helyezve a Citroën emblémát. Ez az ötletes megoldás jól jelzi a tanulmányautó Citroën modellek közé tartozását.
A REVOLTe motorja a technológia, a kifinomultság és a környezetvédelem tekintetében egyaránt követi a tanulmányautó alapelgondolását.
Az a hagyományos kép, amelyre általában a « kis », vagy az « alap » jelzők hallatán asszociálunk, azonnal szertefoszlik, amikor a REVOLTe meghajtási rendszeréről esik szó. A REVOLTe tanulmányautó, amelyet a motorját is beleértve a korszerűség és a kifinomultság jellemez, a jövőbe mutató hajtáslánccal rendelkezik.
Az újabb megoldások keresése közepette, amely a « teljesen elektromos » hajtás irányába viszi az autós világot, a REVOLTe az újratölthető hibrid hajtáslánccal tűnik ki. Ez nem csupán lelkesítő, de hiteles fejlődési szakaszt jelent.
A hajtáslánc legfőbb jellemzői és elemei a következők:
- egy kis hengerűrtartalmú hagyományos belsőégésű motor, amelyhez egy elektromos motor kapcsolódik; mindkettőnek megvan az az előnye, hogy képes meghajtani a kerekeket,
- a gépkocsi képes zéró emissziós (Zero Emission Vehicule) üzemmódban haladni, vagyis teljesen elektromos hajtású, következésképpen nincs emisszió,
- az elektromos motort tápláló akkumulátorok újratölthetők.
Az újratölthető hibrid hajtáslánc jelentős szerepet szán az elektromos üzemmódnak, amely azon túlmenően, hogy a motornak nincs CO2 kibocsátása, az utastérben tökéletes csendet és rendkívüli vezetési kényelmet is garantál.
Ez a hajtási mód azonban nem jelenti azt, hogy a REVOLTe átadná magát az unalomnak, vagy a lagymatagságnak. Ahelyett, hogy az egyre magasabb és egyben felesleges végsebességre összpontosítana, a tanulmányautó a dinamizmusra koncentrálva a gyorsulásra fordít nagyobb gondot. A REVOLTe tökéletesen megfelel a városi közlekedés feltételeinek, és teljes mértékben betartja a környezetvédelmi kötöttségeket, miközben az autó rendkívül fürge és dinamikus.
A REVOLTe felrúgja a szabályokat!
Amikor a Citroën a kisautóról alkotott hagyományos képpel szakít, pimasz eleganciával teszi. Éppen ezért a REVOLTe modernsége a tanulmányautó egyik legillusztrisabb őse, a 2CV által inspirált provokatív stílusban fejeződik ki. Mi más is lehetne a lázadó kisautó viszonyítási alapja, mint a 2CV?
A formabontó REVOLTe azonban más akar lenni, mint a legendás előd, és szembehelyezkedik a mítosznak számító modell alapértékeivel, amelyeknek az még ma is a megtestesítője.
- ha a 2CV szigorú és funkcionális volt, a REVOLTe legyen luxuskivitelű és színpompás,
- ha a 2CV egyszerű volt és az alapszolgáltatásokra koncentrált, a REVOLTe legyen rafináltan intelligens és technológiailag komplex,
- ha a 2CV ráérősen rótta az utakat, a REVOLTe legyen vibrálóan élénk.
A REVOLTe tanulmányautóban a saját történeti múltját büszkén vállaló és a további fejlődés útját állandóan kereső Citroën márka kreativitása és dinamizmusa fejeződik ki.
A Citroën immár 90 éve ér el sikereket az autózás, a technológia és az innováció terén, amelyek a továbblépés különböző irányait és kreatív ötletek forrásait jelenthetik az elkövetkező évtizedekben.
Forrás: testcar.hu
Képek: