Látszatra szinte teljesen átalakult az Audi e-tron, a Detroitban kiállított modell jóval rövidebb, keskenyebb, vagyis más formájú, mint az eredeti verzió.
Ami nem változott az a technika, az e-Tron továbbra is tisztán elektromos jármű, 250 kilométeres hatótávval és 200 km/h-s végsebességgel. A négykarikás kupét két, nagynyomatékú villanymotor - összesen 204 lóerős teljesítménnyel és 2650 Nm csúcsnyomatékkal - hajtja a hátsó kerekein keresztül, a könnyű ASF építési módnak és alumínium karosszériának (1350 kg az autó) köszönhetően a gyorsulás is remek, az e-Tron 5,9 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h-t. A rugalmassági adatok is hasonlóan jók, 60-ról 120-ra 5,1 másodperc alatt kilő az Audi második elektromos koncepciója.
A töltést biztosító lítiumion akkumulátorok a jó súlyelosztás érdekében a hátsó tengely felett kaptak helyet, a teljesen üres telepek feltöltéséhez 11 óra szükséges, de 400V és 32 Amper esetén ez 2 órára rövidül. Egyébként menet közben is tölthetők az akkuk, a varázsszó ezúttal is a rekupáció. A rendszer már működik a szériamodellekben is. Az e-Tron egy re inkább szériaérett, a Detroitban kiállított tanulmány már közelít a valósághoz.
Forrás: autosvilag.com
Képek: