HTML

Concept Cars

A legszebb, legfurcsább, legújabb, legformabontóbb tanulmányautók leírásai egy helyen!

Friss kommentek

Címkék

1958 (1) 1968 (1) 2009 (10) 2010 (5) 250 (1) aston (1) atomenergia (1) audi (2) autóshow (1) berlinetta (1) bertone (1) bugatti (1) cadillac (1) car (1) citroen (1) compact (1) coupe (2) cygnet (1) detroit (3) edag (1) elektromos (6) észak amerikai (1) e tron (2) ferrari (1) ford (1) frankfurt (7) ft ev (1) galibier (1) geneva (1) gmc (1) granite (1) hibrid (2) hyundai (1) ii (1) ix metro (1) koncepció (17) light (1) mantide (1) martin (1) mini (1) nemzetközi (1) new (1) nucleon (1) open (1) p5 (1) p6 (1) platinum (1) renault (2) retro (2) revolte (1) shanghaj (1) source (1) speciale (1) tokió (1) toyota (1) twizy (1) volkswagen (1) xts (1) ze (2) zoe (1) Címkefelhő

Firka

jégkorong - Online játékok - Élvezd a győzelem ízét! Végzetúr ingyenes játék

Szerzők

GMC Granite

Trakk 2010.01.31. 16:54

A túlméretezett SUV-ok már nem tartanák el a GMC márkát, így új szerepet keresnek neki a General Motors modellpalettáján.

A Granite tanulmány arra utal, hogy a GMC a jövőben a Toyota fiataloknak szánt márkájának, a Scionnak próbál konkurenciát teremteni. A dobozforma autó méreteiben nagyjából az Opel Merivának felel meg, és ezt az analógiát erősítik az egymással szemben nyíló ajtók is. A GMC eddigi terepjáró-óriásaihoz és pick-upjaihoz képest a Granite igazi törpe: a hossza 4,097 méter, a szélessége 1,789 méter, a magassága 1,536 méter, a tengelytávja pedig 2,631 méter, azaz kisautónak nagy, kompaktnak épp kicsi volna.

A műszaki alapok persze tömegmodellekből származnak: a padlólemez a Chevrolet Cruze-é, a motor pedig a GM vadiúj 1,4 literes, 140 lóerős négyhengerese, hatfokozatú automata váltóval. A széria megoldások egyben azt is jelentik, hogy a típus – ha a közönség reakciója elég pozitív lesz – viszonylag gyorsan gyártásba kerülhet, olyan elemmel bővítve a GM kínálatát, amely eddig teljesen hiányzott: látványosan divatos stílusra építő, de olcsó kisautóval, amelyet szívesen választanak az első autójukat vásárló fiatalok.

A Granite kívülről inkább az arányai, mint látványos részletei révén válik érdekessé. A hosszú és alacsony tető, az óriási kerekek, a vaskos C oszlop, a nagy tengelytáv és a függőleges hátfal mokány, masszív kisautót eredményez, amely sportkocsikat megszégyenítő sárvédő-szélesítéseivel és hatalmas első hűtőrácsával kifejezetten agresszív hatást kelt. A belső tér még ennél is szélsőségesebb, bár ha az autóból valaha szériagyártmány lesz, biztosan sokkal egyszerűbb belsőt kap majd szokványos műanyagokkal és szürke vászon-huzatú ülésekkel.

A Detroit Motor Show-n kiállított jármű persze csupán egyedi prototípus, így ha gyorsan döntenek is a gyártásáról, akkor is minimum két év kell, hogy elkészüljön a sorozatérett autó.

Forrás: totalcar.hu

Képek:

Címkék: detroit koncepció 2010 gmc granite

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://conceptcars.blog.hu/api/trackback/id/tr951717339

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása