Városi kisautó koncepcióját mutatta be a Renault: ugyan a Zoe inkább futurisztikus tanulmányautó, mintsem leendő szériagyártmány, de elektromos meghajtása hamarosan megvalósulhat.
Négy elektromotoros tanulmányautója közül az egyiket Zoe névre keresztelte a Renault. A zéró emissziós prototípus egy 4,1 méter hosszú városi kisautó, ami rövid méretei ellenére elnyújtott, sportos karosszériát kapott. Az 1,84 méter széles és 1,52 méter magas autó formája aerodinamikai szempontból optimális, hátsó légterelője például 90 km/órás sebesség felett kiemelkedik, hogy javítsa a légellenállást. Ebben kapott helyet a harmadik féklámpa is. A Zoe lámpáit egyébként fényáteresztő gél védi a kisebb horzsolásoktól.
A 21 colos kerekeken gördülő Zoe meghajtásáról a Renault és Nissan leendő elektromotoros hajtáslánca gondoskodik. A 95 lóerős teljesítményre és 225 Nm nyomatékra képes elektromotor fürgén hajtja a lítium-ion akkumulátorral 1400 kg tömegű kisautót, ami egy feltöltéssel 160 km megtételére képes. A telepek hűtéséről légbeömlő nyílások gondoskodnak, az otthoni feltöltés 4-8 órát vesz igénybe, de városi gyorstöltővel 20 perc alatt is elegendő energia tankolható fel. A Quickdrop rendszerrel három perc alatt új, feltöltött akkukra lehet kicserélni a lemerült elemeket. A Zoe végsebessége 140 km/óra.
Futurisztikus a Zoe utastere, ahol TFT kijelzőkről olvashatók le a főbb információk. Nem csak a vezető és első utasa, de a hátul ülők is szárnyas, felfelé nyíló ajtókon szállhatnak be a négyüléses belső térbe. Négy személlyel mindössze 150 literes a csomagtér, de ha csak hárman utaznak, a kapacitás 325 literre növekszik, míg két üléssel 500 liternyi poggyász szállítható. Az autó szellőzése a tetőn lévő napelemek gyűjtötte energiából is működtethető, de az utasteret a L’Oréal közreműködésével fejlesztett párásító-légtisztító berendezés is kellemessé teszi.
Forrás: autovalaszto.hu
Képek: