HTML

Concept Cars

A legszebb, legfurcsább, legújabb, legformabontóbb tanulmányautók leírásai egy helyen!

Friss kommentek

Címkék

1958 (1) 1968 (1) 2009 (10) 2010 (5) 250 (1) aston (1) atomenergia (1) audi (2) autóshow (1) berlinetta (1) bertone (1) bugatti (1) cadillac (1) car (1) citroen (1) compact (1) coupe (2) cygnet (1) detroit (3) edag (1) elektromos (6) észak amerikai (1) e tron (2) ferrari (1) ford (1) frankfurt (7) ft ev (1) galibier (1) geneva (1) gmc (1) granite (1) hibrid (2) hyundai (1) ii (1) ix metro (1) koncepció (17) light (1) mantide (1) martin (1) mini (1) nemzetközi (1) new (1) nucleon (1) open (1) p5 (1) p6 (1) platinum (1) renault (2) retro (2) revolte (1) shanghaj (1) source (1) speciale (1) tokió (1) toyota (1) twizy (1) volkswagen (1) xts (1) ze (2) zoe (1) Címkefelhő

Firka

jégkorong - Online játékok - Élvezd a győzelem ízét! Végzetúr ingyenes játék

Szerzők

Renault Twizy ZE

Trakk 2009.10.24. 14:08

A Twizy Z.E. újszerű alternatíva, modernkori vívmány. Kétszemélyes, így kifejezetten azokat a városi vezetőket célozza meg, akiknek nap-nap után át kell vágniuk magukat a városi dzsungelen, s aktív életet élnek: fontos számukra a gyorsaság, a hatékonyság és a célszerűség. Kompakt méreteinek köszönhetően kifejezetten mozgékony az ultramini, kabinjának érdekessége, hogy vezető és utasa - a motorkerékpárokhoz hasonlóan - egymás mögött ül. Fordulóköre szintén csak a robogókéhoz hasonlítható, átmérője alig három méter, gyerekjáték vele a parkolás.

Formája és gyöngyházfehér fényezése is jelzi, hogy a Twiy Z.E. a közlekedési eszközök merőben új generációjához tartozik. A kerékjáratok nyolcszögletűek, és teljesen eltakarják a gumikat, ezért a kerekek forgás közben nem láthatóak. Csak a dísztárcsák forognak, ezért úgy tűnik, mintha az autó úszna az út felett. Az autó orrán és farán pedig a méhsejt mintázatú mátrix kijelzők nem csak a világítótestek feladatát látják el, hanem a vezető érzelmeket is kifejezhet általuk, például „mosolyoghat", de az arckifejezés változtatható.

Az alacsony súlypontú Twizy Z.E. belső kialakításakor a könnyű vezethetőség és a praktikumé volt a főszerep. A műszerek könnyen leolvashatók, az üléstámlákat a tetőhöz rögzítették, a hátsó ülés ráadásként az utas magasságához igazítható. Alatta tárolóhelyet alakítottak ki, ahogy a kormányoszlop két oldalán is, kiegészítve az 50 literes „rakteret".

 

A Twizy Z.E. biztonság terén is jelest érdemel, a karosszéria véd az időjárás viszontagságaitól, forgalomban különösen előnyös, hogy feltűnő; az ütközésvédelme hatásos. Frontális ütközés esetén gyűrődő zóna óvja a bennülőket, kiegészítve a négypontos övekkel, és légzsákokkal, az oldalról érkező erőhatásokat az oldalfal energiaelnyelő merevítései nyelik el. 

A Twizy Z.E.-t 15kW-os (20LE) villanymotor mozgatja, melynek nyomatéki maximuma 70Nm. Ezzel gyorsulási és rugalmassági jellemzői nagyjából megegyeznek egy 125 köbcentis nagyrobogóéval, elindulási képességei kiemelkedők. Végsebessége 75 km/h, ez a városi forgalomban tökéletesen elegendő. A Twizy Z.E. koncepció minden energiájával a mobilitást szolgálja, emiatt nyitott karosszériájában nincs szellőzőrendszer, légkondicionáló, mert mindkettő komoly energiaigényű szerkezet. És mivel az autó könnyű szerkezetű, mindössze 420 kg-ot nyom, akkumulátoraival együtt, így nem meglepő, hogy hatótávolsága eléri a 100 kilométert. Lítium-ion akkucsomagja az ülések mögött rejtőzik, és az orr Renault-emblémája mögül kihúzható - 220V-os hálózatra csatlakoztatható - elektromos kábelen keresztül tölthető fel. A teljes töltés szintideje mindössze három és fél óra!

Forrás: autosvilag.com

Képek:

Címkék: frankfurt koncepció 2009 renault elektromos ze twizy

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://conceptcars.blog.hu/api/trackback/id/tr921471784

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása