Kisautóval rukkol elő az Aston Martin. Persze nem fejlesztettek saját modellt, hanem a Toyota iQ-t öltöztették a sportkocsikat jellemző stílustba. A Cygnet vásárlói korábbi ügyfeleik közül kerülhetnek ki.
Megmutatta az Aston Martin, milyen lesz az új városi minije. Nem hiába fogott kisautó építésébe a brit sportkocsigyártó, hiszen vevőik nagy része rendelkezik egy olyan városi aprósággal, mint amilyen a Smart vagy a Mini. Éppen ezért alapul vették a kategória egyik leginnovatívabb képviselőjét, a Toyota iQ-t, hogy átalakítsák saját ügyfeleik részére.
Az iQ nagy része változatlan maradt, azonban a Marek Reichman vezette gaydoni formatervező-csapat sikeresen ültette át az Aston Martin sportautók stíluselemeit a kisautóra. A fényszórót például meghagyták, de hozzá remekül illeszkedik az új hűtőmaszk és a motorházfedél légbeömlője. Hátulra új, diódás lámpák kerültek, az autó oldalára is vágtak légbeömlő nyílásokat, és újak a kilincsek is.
Az utastér igazi luxuscikkeket idéz, a felhasznált anyagok és a kidolgozás minősége még a legmagasabb igényeket is kielégíti majd. A Cygnet hajtáslánca változatlan maradt, az iQ-ban is dolgozó 1,33 literes négyhengeres benzines mozgatja a kiskocsit. Az Aston Martin külön elégedett a Toyota iQ ötcsillagos törésteszt-eredményével, amit a brit márka ügyfelei is nagyra értékelnek majd.
Kezdetben ugyanis csak azok vásárolhatják meg az apróságot, akik már rendelkeznek egy Aston Martinnal, vagy már leadták a rendelésüket egyre. Most még csak tanulmányautó a Cygnet, de 2010 végére már birtokba vehetik tulajdonosaik, majd a bevezető időszak elmúltával mások is vásárolhatnak belőle.
Nem lesz olcsó a Japánban külön e célra félig megépített, majd Nagy-Britanniában készre szerelt Cygnet. Az eredetileg iQ-nak készült Toyoták is átépíthetőek lesznek, erre azonban még egyszer rá kell költeni az autó árát. Az Aston Martin éves szinten egy-két ezer autó eladásával számol, amellyel jelentősen csökkentheti a márka autóinak átlagos széndioxid-kibocsátását is.
Forrás: autovalaszto.hu
Képek: